A szaloncukor nem hungarikum, de Magyarországon a legelterjedtebb, mondta Sánta Sándor, a Magyar Édességgyártó Szövetség elnöke.
Idén az édességgyártásban az évi teljes forgalom 250 milliárd forint. Csak a Mikulás szezonban 435 tonna csokoládét adnak el, ami körülbelül 4 milliárd Ft bevételt hoz. Advent idején körülbelül 350.000db terméket vásárolnak a fogyasztók. Szaloncukorból 3500 tonna szokott fogyni, ami 6 milliárd forint bevételt hoz a gyártóknak, akik általában termékeik 46%-át a hipermarketekben adják el.
A felmérések szerint a magyar lakosság 86%-a tervez szaloncukor vásárlást.
Magyarországon megfigyelhető, hogy vidéken nagyobb a hagyománya a szaloncukornak, mint a nagyvárosokban. A zselés szaloncukor napjainkig a legkedveltebb ízesítés, ez a teljes szaloncukor vásárlás kétharmadát teszi ki. Dobogós lett még a kókusz és karamella is, de sokan szeretik a drágább, például marcipános és mogyorókrémes változatokat is. Az elmúlt évtizedekben fokozatosan a legkevésbé népszerűek közé csúszott a valamikor szinte egyeduralkodó fondant (cukortöltelékes) konzum szaloncukor, a szaloncukrok ősanyja. Közben egyre nagyobb teret nyernek a minőségi csokoládéval és töltelékkel készített, magasabb kategóriájú termékek.
Tovább a teljes cikkhez: www.hellovidek.hu