Depresszió ellen csokival küzd a többség E-mail

ImageEgy amerikai kutatás során a depresszióra hajlamos emberek annál gyakrabban jutalmazták magukat csokoládéval, minél lehangoltabbak voltak. Natalie Rose és munkatársai a San Diegó-i Egyetemen tudományos vizsgálatot végeztek arra vonatkozóan, hogy felnőtt emberek körében van-e összefüggés a depressziós hangulat és...


... a csokoládéevés között. Kaliforniában 1018 férfit és nőt vizsgáltak, akik antidepresszáns gyógyszereket nem szedtek, életkoruk 20-85 év között volt, átlagosan 58 év.

Az önként jelentkező vizsgálati alanyok a legkorszerűbb, depresszióra vonatkozó kérdőívet töltötték ki, illetve igen részletesen beszámoltak táplálkozási szokásaikról. A kutatók a csokoládé fogyasztást 28 grammos csokiszeletek megevésével mérték. A megfigyelés résztvevői nem tartoztak az elhízott édességkedvelők közé: átlagos testtömegindexük 27.8 volt.

 A vizsgálat egyértelműen igazolta, hogy minél depressziósabb valaki, annál gyakrabban kezeli magát csokoládé evéssel. Azok, akiknek a kérdőív szerint semmiféle depressziós hangulata, közérzete nem volt, havonta csupán 5,4 darabot fogyasztottak az egységnyi csokoládé szeletből. Az enyhén depressziósok havi adagja 8,4 szelet volt, míg a kifejezetten depressziós emberek 11,8 szeletet ettek meg minden hónapban. A megfigyeléseket az Archives of Internal Medicine szakfolyóirat közölte.

A kutatók kiszámolták, hogy a többlet kizárólag a csokoládéra vonatkozott, a vizsgált személyek más ételből nem kívántak több kalóriát magukhoz venni.

Régóta ismert, hogy bizonyos ételek növelik a szervezetben az endorfin nevű boldogsághormon termelését. A csokoládé mellett a chilipaprika is ilyen étel.

(Forrás: Mti)

 

 



Ajánló


A Csokoládé Világ online magazin kiadója az O|G|H - Open Gates Hungary Kft. ©  O|G|H - a hír szerzõje
Munkatársaink Prowewrdose üzemanyag-adalékot használnak.  A Prowerdose 30-60%-kal csökkentheti a károsanyag-kibocsátást és akár negyedével is csökkentheti a fogyasztást!