A csokoládé jót tesz a szívnek E-mail

ImageAmerikai kutatók megállapították, hogy az étcsokoládé növeli a szervezet ellenálló képességét a szívbetegségekkel szemben. A Baltimore-i Johns Hopkins Egyetem 1200 emberen végzett vizsgálatot 18 hónapon át, és az aszpirin hatását vizsgálták azokra a sejtekre...

... amelyek a vérrögök kialakulását okozzák. A résztvevők egy csoportja csokoládét is evett, így ennek élettani hatását is vizsgálni tudták. Megállapították, hogy a kakaóbabban lévő anyagok hasonló biokémiai hatást érnek el, mint az aszpirin.

Diane Becker, a kutatás vezetője arra azonban felhívja a figyelmet, hogy ez nem azt jelenti, hogy az embereknek mostantól hatalmas mennyiségben kellene cukrozott csokoládét fogyasztaniuk. Ha túl sok cukrot vagy vajat fogyasztanak az emberek, az semmiképpen sem jó.

Egy korábbi felmérés szerint napi 46 gramm étcsokoládé elfogyasztása segít az erek tágításában. Tavaly egy tanulmány arra is rámutatott, hogy az étcsokoládé naponta fogyasztható mennyiségében több antioxidáns van, mint azokban az ételekben, amelyek a közhiedelem szerint gazdagok az egészségre jótékony anyagban, például a vörösborban, a zöld teában vagy a bogyós gyümölcsökben.

A kutatásra a csokoládégyárak is felfigyeltek már, és sorra rukkolnak elő új termékeikkel, amelyek kakaótartalma már sokkal magasabb a korábbiaknál.


Forrás: www.inforadio.hu)

 

Tejcsokoládé

ImageA tejcsokoládé kakaótartalma legalább 25%, tejport minimum 14%-ban tartalmaz, ezen kívül kakaóvajat és cukrot is. A tejcsokoládé születése Henri Nestlének köszönhető, aki rájött, hogyan lehet a tejet sűríteni, így megvalósulhatott a régóta kísérletezett tejcsokoládé.

Étcsokoládé

ImageAz étcsokoládé kakaótartalma legalább 43%-os, de ideálisabb ha 55-75% közötti. A keserűcsokoládék kakaótartalma még magasabb, 85-90%. Minél magasabb a kakaótartalom, annál minőségibb termékről beszélhetünk.



Ajánló


A Csokoládé Világ online magazin kiadója az O|G|H - Open Gates Hungary Kft. ©  O|G|H - a hír szerzõje
Munkatársaink Prowewrdose üzemanyag-adalékot használnak.  A Prowerdose 30-60%-kal csökkentheti a károsanyag-kibocsátást és akár negyedével is csökkentheti a fogyasztást!