|
A magas kakaótartalmú - 60-70 %-os - csokoládéval hatásosan csökkenthető az érelmeszesedés kifejlődése, az infarktus- és a szélütés veszélye, de védi a bőrünket és kiváló köhögéscsillapító - áll abban a tanulmányban melyet Dr. Matos Lajos szívgyógyász a Szent János ...
... Kórház főorvosa készített. Magyarországon az elmúlt években dinamikusan növekedett a minőségi fekete csokoládé fogyasztása. Számítások szerint napi 100 gramm sötét csokoládé a vérnyomást olyan mértékben csökkenti, hogy ennek eredményeképpen a szívinfarktus vagy a szélütés kockázata kb. 21 %-kal lesz alacsonyabb- áll abban a tanulmányban melyet Matos doktor készített.
A tudományos munka főbb megállapításai a következők: Az utóbbi években számos tudományos vizsgálat erősítette meg, hogy a sok kakaót tartalmazó, flavanolokban gazdag, sötét csokoládé a szív- és érbetegségek megelőzésére és kezelésére kiemelkedően alkalmas.
Tavaly jelent meg az Aquilai Egyetem professzorának, Davide Grassi-nak és munkatársainak dolgozata, mely szerint az étcsokoládéban lévő flavanolok hatására az erek belső felszínének sejtjei több értágító anyagot termeltek és ezért mérséklődött a vérnyomás. Az inzulin érzékenység javulása is igen lényeges változás, mert ez többek között csökkenti a cukorbetegség, a magas vérnyomás, valamint a hasra-hízás kockázatát.
Egy másik munkacsoport 2006. augusztusában ismertette tanulmányát, melyben fiatal-, illetve ötven évesnél idősebb önkéntesek ittak néhány napig naponta speciálisan készített, flavanol-dús, folyékony csokoládét. A vizsgálati alanyokon végzett műszeres mérések azt mutatták, hogy az erek rugalmassága a csokoládé-ital fogyasztásának köszönhetően jobb lett, de az igazán izgalmas és biztató eredmény szerint az idősebb korcsoportban ez a kedvező hatás sokkal erélyesebben érvényesült.
A fekete csokoládé bőrvédő hatását egy német kutatócsoport vizsgálta. A kutatásba bevont hölgyek egy negyedéven keresztül naponta ittak sok flavanolban dús-, illetve flavanolban szegény csokoládéport tartalmazó italt. Gondosan kiválasztott és körülhatárolt bőrterületeket pontos sugáradaggal "napoztattak" rendszeresen. Az ultraibolya fény okozta bőrpír 15-25 %-kal csökkent a sok flavanolt tartalmazó csokoládé-italt fogyasztó csoportban, miközben a flavanol-szegény itallal kezeltek bőre kellemetlenül megégett. A csokoládé-ital a vizsgálati személyek bőrét finomabbá, rugalmasabbá tette.
A sötét étcsokoládé, nem csupán flavanolokat tartalmaz, hanem van benne mindenféle más is, amire szervezetünknek szüksége van: vas, kalcium és kálium, valamint A,B,C és E vitamin. A A frissítő hatású theobromin tartalmának köszönhetően hangulat javulást érzünk a csokoládé fogyasztásakor.
Mindezek mellett a fekete csokoládé igen erélyes köhögéscsillapító. Londoni tudósok végezték azt a vizsgálatot, mely megállapította, hogy az erős köhögéscsillapító kodeintől a fekete csokoládé 33 %-kal bizonyult hatásosabbnak. Ez azt jelenti, hogy ha gyermekünk köhög, kb. három deka étcsokival biztonságosabban és hatékonyabban kezelhetjük, mint a különböző szirupokkal, esetleg kodein tartalmú patikaszerekkel, melyeknek bizonyos mellékhatásaira is számítani kell- áll Matos doktor tanulmányában.
(Forrás: www.mtv.hu) |